//
you're reading...
Διατροφή

Υπέρταση και ο ρόλος του καλίου (μέρος 1)

Νέα Υόρκη:
Αμερικανική μελέτη δείχνει ότι η ενίσχυση των επιπέδων του καλίου στη διατροφή μπορεί να μειώσει τον ατομικό κίνδυνο εκδήλωσης υπέρτασης και να μειώσει την αρτηριακή πίεση σε άτομα που ήδη πάσχουν από υπέρταση.
Όπως αναφέρεται στο The Journal of Clinical Hypertension, η υπέρταση παραμένει ο κύριος λόγος των επισκέψεων στον ιατρό και για τη συνταγογράφηση φαρμάκων. Ο Δρ Μαρκ Χιούστον από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Βαντερμπιλτ και η Δρ Κάρεν Χάρπερ από την εταιρεία Harper Medical Communications Inc., εξηγούν ότι η υγιής πρόσληψης καλίου πιστεύεται ότι είναι ένας εκ των λόγων που οι φυτοφάγοι και οι απομονωμένοι πληθυσμοί έχουν πολύ χαμηλή συχνότητα καρδιακών νοσημάτων. Σε απομονωμένες κοινωνικές ομάδες η διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και υψηλή σε φρούτα και λαχανικά, άρα και σε κάλιο, η υπέρταση αφορά μόλις το 1% του πληθυσμού.
Αντίθετα, στις βιομηχανικές κοινωνίες που τα άτομα καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες επεξεργασμένων τροφών και διατροφικού νατρίου, ένα στα τρία άτομα είναι υπερτασικά. Μια κλασσική δυτικού τύπου διατροφή περιλαμβάνει περίπου
το διπλάσιο νάτριο και το μισό κάλιο από αυτό που ορίζουν οι κατευθυντήριες οδηγίες. Η χαμηλή πρόσληψη καλίου πιστεύεται ότι συντελεί στην συχνότητα της υπέρτασης.
Οι επιστήμονες διενεργώντας ανασκόπηση δημοσιευμένων ερευνών επί του θέματος, τονίζουν την ανάγκη ενίσχυσης των επιπέδων του καλίου μέσω της διατροφής, συντελώντας έτσι σε μείωση των πασχόντων από υπέρταση κατά 10%.
Το 2006 η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία εξέδωσε νέες κατευθυντήριες οδηγίες σύμφωνα με τις οποίες ο μέσος Αμερικανός πρέπει να καταναλώνει 4,7 γραμμάρια καλίου την ημέρα. Η αύξηση του καλίου με τη παράλληλη μείωση του νατρίου είναι πιθανόν η σημαντικότερη διατροφική επιλογή μετά την απώλεια βάρους και θα πρέπει να υαλοποιείται για285x285_High_Blood_Pressure_1
τη μείωση της καρδιαγγειακής νόσου. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι δίαιτες που περιέχουν τουλάχιστον 500 με 1.000 mg μαγνησίου καθημερινά και πάνω από 800mg ασβεστίου
καθημερινά, μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και του κινδύνου εκδήλωσης υπέρτασης.
Οι ερευνητές καταλήγουν λοιπόν στο συμπέρασμα ότι η αύξηση της κατανάλωσης των προαναφερόμενων συστατικών μέσω φρούτων και λαχανικών μπορεί αν βελτιώσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και να μειώσει τη στεφανιαία νόσο και τα εγκεφαλικά επεισόδια.Καλό είναι, λοιπόν, να μετράτε την πίεσή σας τακτικά, ώστε αν υπάρχει πρόβλημα υπέρτασης να το αντιληφθείτε εγκαίρως. Επίσης, θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή σας. Δηλαδή να μειώσετε από το καθημερινό σας διαιτολόγιο το αλάτι (είναι από τους πλέον επιβαρυντικούς παράγοντες,ιδίως σε άτομα με γενετική
προδιάθεση) και να αυξήσετε τις που περιέχουν φυτικές ίνες και κάλιο, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

Advertisements

Συζήτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: